fredag 28. januar 2011

Til en venn og inspirator.....

Jeg har lagd et kort til en herlig "scrappevenn", en stor inspirator og humørspreder som jeg setter stor pris på! Vi ble vel "kjent" gjennom blogging, og traff hverandre første gang like etter for et år siden på Ski-treffet. Helt tilfeldig ble vi sittende overfor hverandre uten at jeg kjente henne igjen. Men etterhvert så kom det et forsiktig spørsmål om det ikke var jeg som var mettepip - og da var isen brutt;)
Kortet gikk i posten i går, så jeg håper det har kommet frem i dag.
Jeg rakk ikke å lage et julekort, men det ble et kort etterhvert når kortgleden også ser ut til å ha kommet tilbake til meg. Koste meg med å lage dette kortet, men samtidig er det ikke bare bare å lage kort til en slik dyktig mottager;)


Jeg har brukt mønsterark fra Melissa Frances og Inkido. Panelene er pusset med sandpapir. Stempelmotivet er fra Whiff of Joy. Blomstene er fra Kort & Godt og Wild Orchid Crafts. Spiralen er fra Kort & Godt. Også pyntet med to blonder; en blå og en hvit oppå den igjen.
Teksten er fra Stempelglede.

Her er motivet i fokuset. Fargelagt med Distress Reinkere. Skygget med Distress Weathered Wood. Vinger og haler er pyntet med litt glitterlim i fargen Stardust. Pyntet med noen halvperler her og der.
Kan jo se ut som to turtelduer dette her, men de er bare gode venner altså;)

 Et nærbilde av blomsterpynten. Kjøpte en sånn samlepakke fra Kort & Godt, og den var lekker! Det er litt blondestoff inni den stor blå rosa. Jeg har også hatt litt glitterlim på kantene på blomstene. Sommerfuglcharmsen vet jeg ikke hvor kommer fra. Har pyntet den med noen små halvperler som jeg også har på tekstpanelet og på motivet.

Side to med samme oppsett så og si. Syntes det klarte seg med et tekstpanel her, og det ble plassert i midten. Teksten er også her fra Stempelglede - en av de nyeste platene. Sommerfuglene er pyntet med litt glitterlim og har også pyntet med et par perler.


                                                                   Begge innsider.



Bakside i samme stil og med mitt personlige stempel.

Har klart å kombinere flere utfordringer her og deltar i følgende:



Puhh, første gang jeg har klart å kombinere så mange utfordringer tror jeg;) Men det er greit å ha litt å gå etter for å komme skikkelig i gang igjen!

Tusen takk for alle hyggelige besøk og søte kommentarer dere legger igjen her - det setter jeg veldig stor pris på.  I morgen skal jeg på scrappetreff fra morgen til kveld og gleder meg stort til det!
Ønsker alle en flott helg!







30 kommentarer:

  1. Så koselig kort. Og så søte de to fuglevennene er.
    Godt å se at scrappetørken er over og at du er igang igjen, og takk for de oppmuntrende ordene i bloggen min. Kos deg på treff i morgen.
    god hleg til deg. Klem :o)

    SvarSlett
  2. Synes ikke du skal være engstelig for å gi fra deg noe som helst, jeg, Mette, for du lager jo så nydelige kort selv :-)
    Dette er kjempeflott, og ordentlig lekkert med monokromatisk. Nydelig motiv også, og lekkert pyntet hele veien gjennom.
    Kos deg masse på scrappetreff i morgen.
    Klem

    SvarSlett
  3. Et nydelig kort, Mette.
    Det stempelet er så fint og du har pyntet kortet så nydelig.
    god helg, klem :)

    SvarSlett
  4. Et kjempenydelig kort.
    Nydelig mortiv som du har klart å farge i flotte blåtoner, som passer så utrolig godt til arkene du har valgt. Masse flott pynt vell dandert:)
    Kos deg masse på treff i morgen:)
    Clemzy Karin D

    SvarSlett
  5. Aldeles nydelig!
    Lekkre farger og detaljer.
    Kos deg på treff.
    Takk for at du deltar hos ASFOS
    God helg!
    klem

    SvarSlett
  6. Nå blir jeg nesten misunnelig på den som får dette kortet;) For dette var nydelig!! Kjempelekkert fra første til siste side. Du er flink:)

    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  7. Hei Mette!!
    Kjempe herlig kort i flotte farger. Søtt motiv fra WoJ.
    Heldig hun som får dette ;-) Skal si du har vært dyktig som har klart å få det til å passe så mangen utfordringer. Lykke til med de!
    Kos deg masse på treffet i morgen. Veldig kjekt med slike treff. Vi skal ha ett her i Bergens område neste helg. Gleder meg altid like mye :-))
    God helg klem fra Merete

    SvarSlett
  8. For et vakkert kort. Herlig motiv og lekre farger. Godt at du har fått tilbake drivet til å lage kort, du lager så mye nydelig. Ønsker deg en flott scrappedag.

    SvarSlett
  9. Så koselig kort du har laget og jeg synes godt du kan sende fra deg dette ja :)

    Jeg sliter litt med samme "Problemet" - å skulle lage krot til ei som inspirerer meg i scrappingen :) vi får se hva det blir til slutt :)

    Ønsker deg en strålende helg
    klem fra Janne-Lise

    SvarSlett
  10. For et kjempe nydelig kort Mette!! Du har brukt så kjempe fine farger,og det motivet er bare så hææærlig!
    Ha en fin scrappehelg!
    ;0)Gry-Beate

    SvarSlett
  11. Kjempelekkert kort i nydelige farger

    SvarSlett
  12. Nydelig kort i fine blåtoner. Lekkert blomsterpynt og fuglene var jo så søte. Dette kortet setter nok din scrappevenn veldig stor pris på. Ha en fin lørdag. Klem

    SvarSlett
  13. Absolutely beautiful card, I love the winter blue colors.
    Thanks for joining us at Crafty Cardmakers.

    SvarSlett
  14. Beautiful card, both inside and out. Thanks for joining us at Crafty Cardmakers this week. xx

    SvarSlett
  15. Så flott kort, nydelig pynt, jeg liker så godt de derre spiralpynt-greiene! :)
    Takk for at du deltar hos AS.
    Klem, Anne.

    SvarSlett
  16. Det var virklig vakkert! Nydelig blomsterpynt, og den spiralen var kjempestilig! Kjempefine blåtoner, og herlig motiv og fargelegging.

    Det er alltid en fryd å se kortene dine, du er rett og slett superdyktig!

    Fortsatt riktig god helg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  17. Åhhh dette var bare så vakkert, Mette!
    Nydelige farger, og knall flott motiv til en venn♥
    Dette blir garantert satt pris på!
    Takk for at dud eltar hos SC,
    klem fra Maya

    SvarSlett
  18. Et nydelig kort Mette!! Utrolig fine farger og motiv!! En heldig mottaker som får dette:-)

    Ha en fin søndag! Klem Laila.

    SvarSlett
  19. Så fint Mette. Mottaker blir sikkert kjempeglad! Alltid hyggelig med noe ordentlig i posten!
    Håper du har kreative og gode dager!
    Klem fra Maria:-))

    SvarSlett
  20. Smellvakkert Mette! Himmel, noe så nydelig! Utrolig lekkert med alle blåtonene. Denne MÅ jo scrappevenninnen din bli glad for!
    Tuusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
    Klem, Yvonne

    SvarSlett
  21. Så flott kort Mette! Nydelig med blått og hvitt!

    Tusen takk for i går, det var såå koselige å treffes!!

    Klem Malin :)

    SvarSlett
  22. Nyyydelig kort, herlig motiv og vakre farger! Og så vakkert pyntet med de ulike blomstene/spiralene. Vil tro at mottaker blir både glad og stolt over å få så fint kort!
    Ha en flott uke!
    Klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  23. Så herlig å se et kort i Mettepipstil! Nydelig fargelagt, flotte farger du har valgt! Dette kortet kommer nok til å bli godt mottatt!

    Ha en flott uke!
    Klem Kari

    SvarSlett
  24. wooow så lækkert kort og et sødt motiv, jeg har også det motiv det kunne være jeg skulle få brugt det igen, dejlige farver
    knus Pia

    SvarSlett
  25. Nydelig kort med et kjempesøtt motiv, de er helt herlige der de sitter sammen på greina:)Nydelige farger og vakkert pyntet som du er en mester på!

    Angående boka mi så har jeg bestilt den fra USA.
    Du kan gå inn her:
    http://www.sharedbook.com/
    Det du trenger å gjøre er å legge inn bloggadressa di og da kan du prøve deg fram hvordan du vil ha boka og det er gratis.
    I boka mi valgte jeg bare ha med innleggene og ikke kommentarene. Grunnen til det er at det blir forholdsvis dyrt for da blir mange sider til.
    Boka mi kom på ca 475 kr inkl porto!
    Det er veldig moro å ha så det er absolutt å anbefale.

    Ha ei fin uke Mette:)

    Klem Mette

    SvarSlett
  26. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  27. takk for hyggelige ord:)
    Nydelig kort du har laget, så lekkert gjennomført.
    klem:)

    SvarSlett
  28. Så koselig at du dumpet inn til meg da Mette!! Jeg er jo så lite i kort og scrappeblogger altså......

    Håper jeg er litt igang igjen, tror det ihvertfall.....nå er jeg igang med å pynte kubbelys til jeg skal feires om et par uker....

    SvarSlett
  29. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  30. Forstår godt at det er maange kommentarer til dette innlegget ditt - for det kortet ditt er bare RÅLEKKERT!!!! WOW sååå flott! Lenge siden jeg har sett noe så fint og gjennomført! Nydelig!
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
    Ta en titt innom oss i morgen, da skjer det mye spennende!
    -klem-

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3