søndag 6. februar 2011

Hjerteeske

Jeg laget en hjerteeske på Mossetreffet. Blir alltid "mobbet" fordi jeg er så treg, og får gjort så lite på treff. Men må få si til mitt forsvar da at jeg tross alt lager det meste "fra bunnen av", pynter alltid alle sider o.s.v.
Er nok treg også altså, men jeg koser meg underveis selvom jeg bruker lang tid for å bestemme meg f.eks om ting skal stå til høyre eller venstre;)

Denne esken har jeg lagd etter fantastisk flinke Kirsten Aunes tutorial.  Jeg har lagd et par slike bokser tidligere. Det var før jeg så tutorialen, og må innrømme at jeg strevde endel med veggene før jeg så et par av triksene til Kirsten!  Men, må innrømme at jeg knota litt med denne også;)

Jeg har brukt de nye nydelige mønsterarkene fra Maja Design. Det søte Magnoliastempelet har jeg fått stemplet opp av snille Sesse.  Topp og bunn har jeg lagd av 4 lag akvarellpapir før jeg kledde alle sider med mønsterark. 
Ikke så gode lysforhold når en tar bilder om dagen dessverre.


Hjertet er laget med Spellbindersdies. Ikke så veldig stor denne esken, og da blir det heller ikke så mye plass å pynte på. Har som vanlig fått med noen roser, og pyntet med noen halvperler i forskjellige lillanyanser. Har også brukt litt glitterlim på rosene og på jenta som er malt med Distress reinkere. Jeg har lagt en smal lilla blonde under mønsterarket på lokket.




Her har jeg åpnet boksen. Pyntet undersiden av lokket med samme hjertepapir i Majaserien som jeg har brukt på kantene og på bunnen. "Hengslene" har jeg laget med blonden som også er brukt rundt kanten av lokket. Innsiden er kledd med en annen blonde. Det var ikke så lett å finne en i riktig bredde.


                                     

Her har jeg lagt opp i noen hjertesjokolader som jeg tenkte kunne være en liten Valentinegave til barnebarnet. Hun er veldig glad i lilla, så boksen kan jo kanskje pynte opp på rommet hennes når sjokoladen er spist opp;) Kan ha noen små "skatter" i den. Samler jo på det meste disse småjentene.



På undersiden har jeg brukt det samme rosepapiret som på utsiden av lokket og nedi esken.


Tenkte jeg skulle delta på følgende utfordringer med denne:





 Valentine-kort, som skal inneholde hjerte av noe slag. "   Nå er jo ikke dette akkurat et kort, men siden det står under reglene at man kan lage hva man vil, så prøver jeg meg. Her er det iallefall nok av hjerter;)

Crafty Callendar Challenge # 17 Love


Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene dere legger igjen her.  Setter stor pris på hver og en av dem!
Ha en flott og kreativ uke!

23 kommentarer:

  1. Åhh..for en vakker hjerteboks!! Jeg har også forsøkt meg på en slik, etter den tutorialen. Endte i søpla min eske da. Så det der er for "knotete" for meg fant jeg ut :D

    Så nydelig pyntet på alle sider og kanter og en flott liten gave til en liten jente!!

    Ha en flott søndag :) (må videre og se på den flotte boken din)
    klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  2. Det beste kommer i små esker, er det ikke noe som heter det da? Denne var nydelig! En skikkelig lekker og delikat liten sak som helt sikkert vil pynte opp på rommet til barnebarnet. Ingen vits å stresse når en kan ta seg god tid og lage noe så vakkert, sier nå jeg.
    Ha en flott og kreativ uke!
    Klem

    SvarSlett
  3. Så nydelig liten hjerteeske. Nydelige papirer og nydelig pynt.
    Ha en fin uke, klem :)

    SvarSlett
  4. Hei Mette! Så utrolig lekker boks du har laget! Den var kjempe skjønn! Og nydelig pyntet! Elsker disse lilla Maja arkene du har brukt her også! :) Jeg er forøvrig også en langsom scrapper, så jeg kjenner meg igjen der,hehe! Er ikke alltid jeg pynter alle sider heller,men er langsom likevel jeg...;) Bare kos deg og bruk den tiden du vil du, er jo kosen mens man holder på som er det viktigste her!!! :) God uke til deg! Klem

    SvarSlett
  5. Esken ble så nydelig, Mette! Bra du ikke ga opp underveis! Gjør jo ikke noe å bruke lang tid da, man skal jo kose seg som su sier. (Men det er jo litt morsomt å erte deg for det allikevel da! :P) Tipper barnebarnet blir superfornøyd med denne!

    Klem Malin.

    SvarSlett
  6. Nydelig eske som det ligger mye arbeid bak. Flott pyntet! Arkene fra Maja Design er jo bare så flotte!

    Ha en fin og kreativ uke Mette!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  7. Hvor er den smuk din hjerteæske.. super sød og fint pyntet

    Dejlig dag

    Jayne

    SvarSlett
  8. En lekker lilla eske Mette!! Disse mønster arkene er jo bare så nyyydelige!
    Har kjøpt meg en score-pal...har laget to firkantede eske så langt:-) Ser litt vanskelig ut denne varianten her. Lekkert gjennomført..som alltid:-)

    Ha en fin uke! Klem Laila.

    SvarSlett
  9. Hastverk er lastverk har jeg hørt, og de aller, aller fleste som lager maaaaange kort på treff; gjør de ikke ferdige engang (les: Bare forsiden er ferdig) ;)

    Hjerteesken din er bare suuuper nyyydelig ♥♥♥ Og jeg bare digger arkene!!

    Ha en fin dag :)
    Klem fra Nina.

    SvarSlett
  10. Så utrolig lekker den ble! Tusen takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -Wenche

    SvarSlett
  11. Utrolig vakker boks Mette!! Du er knallflink altså, jeg blir bare så inspirert av en tur til deg her!! Jeg lager jo lite, men titter alikevel innom hos dere!!

    Klem aase

    SvarSlett
  12. Det var en kjempefin eske! Må jeg bare få si ;0)

    SvarSlett
  13. Åååå, så nydelig eske du har laget! Den var så flott dekorert og gjennomført lekker. Det er jo alt du lager:)
    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  14. Ååååå for en skikklig lekker hjerteboks!! Så romantisk og flott både inni og utenpå!

    Hvis det er noe trøst så er jeg også treg..for jeg også studerer om det ting skal være til høyre eller venstre ,oppe eller nede og når en har mye pynt så kan det gå litt tid!

    Men når resultatet blir så flott som dette er det vel hvert å bruke tid!

    Ha en fin dag:)

    Klem fra navnesøter

    SvarSlett
  15. Vakker hjerte eske. Nydelig pyntet. så flott med roser på den ene siden og perler på den andre siden. Det viktigste er å kose seg med det man holder på med:))) Klem

    SvarSlett
  16. Skikkelig Vakker! Ikke rart du bruker litt tid når resultatet er så Perfekt! :) Nyydelig eske!
    Ha ei fin uke videre;)
    Go klem, Tove

    SvarSlett
  17. wauuuw så super lækker æske, flot brug af det lækre papir
    knus Pia

    SvarSlett
  18. Hjerteboksen din er fantastisk nydelig, Mette!!! En lilla drøm, i vakre Maja ark...sukk.
    Jeg får ikke blitt med til søndag på MH. Skal på foreldrefest på lørdag og søndagsmiddag hos mamma og pappa ;) Men vi sees på Ski treffet...I hope!!!
    Klemmer, Wenche :0)

    SvarSlett
  19. Hvor er det bare super herlig, sødt pyntet

    100000 tak for at du deltager på NSHKs udfordring

    klemmmmm

    SvarSlett
  20. Ååå, så vakker boks! Superromatisk og vakre farger :-)

    Godt å høre at det er flere enn meg som bruker lang tid på å lage ting, og som bruker tid på å få detaljene riktig. Jeg får nemlig ikke produsert så mye på treff, jeg heller, selv om jeg som regel sitter og jobber det aller meste av tiden. Men sånn blir det vel når man er litt pirkete av seg ;-)

    Ha en kjempeflott helg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  21. Hi there,
    I have just found your blog and love your cards, i love this heart shaped box it is so cute and beautiful, i am now following your blog, maybe you could visit mine sometime http://the-artful-codger.blogspot.com
    hugs Vick in the U.K xxx

    SvarSlett
  22. Oooooiii, så skjønn eske!
    Mottageren blir nok kjempeglad for denne! :D

    SvarSlett
  23. Oh! your box is stunning!!!!! LOVE, love that paper and wish I could get my hands on some, it is so gorgeous!
    Thanks for joining the Love Is Challenge at Wild Orchid Crafts!
    Hugs, Dena

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3