søndag 13. mars 2011

Min andre bokeske....

....og det blir sikkert flere;)  Denne har jeg laget til min eldste datter som fyller år i morgen. Litt hyggeligere måte å gi bort penger på enn en vanlig konvolutt;)

Boken er lagd på en base av papp som jeg har kledd med mønsterark etter oppskrift fra Vintage Utfordring.
Boksidene er lagd av akvarellpapir.

Her har jeg fått tatt i brukt de nyyyydelige nye arkene til 3ndy papir som jeg fikk med meg fra Ski-treffet.
De er bare så lekre! Motivet jeg har brukt er også fra et av arkene. Jeg har sydd fast osteklut bak på motivet. Har også svertet motivet rundt kantene med Catseye Creamy Brown og lagd noen revner.


Slik ser den ut fra siden med "boksidene". De er svertet med Distress Vintage Photo og brukt metallic rubons i gull. Har brukt en bred blonde til å knyte sammen boken. 



Her er ryggen, som ikke er pyntet annet enn med kanter av akvarellpapir som er punchet med en Martha Stewart punch med små hjerter. Svertet med Catseye Creamy Brown.  


Et detaljbilde av noe av pynten. Jeg har brukt et nydelig hjerte jeg har fått av snille Randi . Jeg har hatt litt metallrubons i gull på hjertet. Har laget en "rose" av osteklut som jeg har svertet med Distress Ink Velvet Rose. Teknikken har jeg lært av flinke og kreative Trine. Jeg har festet litt perletråd til den for en ekstra effekt. Kunne ikke la være å putte på noen roser her eller, selvom jeg i utgangspunktet hadde tenkt å la være for en gangs skyld;) Rosene er fra Wild Orchid Crafts. Ellers noen pyntebær fra Kort & Godt. Også pyntet med noen knapper som har fått litt scrappers floss i rosa.



I det ene hjørnet har jeg hatt på en hjørnepynt fra Panduro som jeg også har hatt.på metallic rubons. Jeg har hatt pyntet ostekluten med perletråd, og noen flere knapper.



Innsidene av boken. Den er også kledd med et av de nye arkene fra 3ndy papir. Jeg har sydd med maskin rundt kantene.



Har pyntet med et panel kuttet ut med Spellbinders dies. Jeg har brukt et stempel fra Layers of Color som passer til diesene. Teksten er fra Stempelglede. Svertet kantene og montert panelet med 3D-tape.



Her har jeg brukt samme dies og stempel. Tekststempelet er fra North Star Stamp. Har kantet "arkene" med en strimmel i akvarallpapir som jeg har brukt samme Martha Stewartpunch som på bokryggen.



Baksiden glemte jeg visst å ta bilde av;)

Må bare igjen få takke for de flotte kommentareren dere legger igjen. Det varmer!
Ønsker dere alle en ny og flot kreativ uke!

Jeg deltar på følgende utfordringer med denne boken:

23 kommentarer:

  1. Nyyyydelig bokkort du har laget til din datter, Mette!!
    Utrolig flott pyntet og mønster arkene bare lekre!!
    Ha en fin kveld! Klem Laila.

    SvarSlett
  2. OMG, Mette!!! Denne ble virkelig vakker!!!! Så mange utrolig lekre detaljer. Denne må jeg nok studere flere ganger, vennen!!
    Go'klemmer, Wenche :0)

    SvarSlett
  3. Virkelig nyyydelig Mette!! Og med nydelige detaljer, det hjertet var jo rålekkert!
    Dette blir nok en veldig godt mottatt "bok"!
    Mange gode klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  4. Så nyyyydelig Mette. Lekre ark du har brukt og så nydelig og delikat pyntet. Masse flotte detaljer.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. Hei!
    Dette var virkelig en nydelig bok!:)
    Vakre duse farger, og pynt. Likte godt MS bordpunchen. Blir litt prikken over ièn liksom!:)
    Ida

    SvarSlett
  6. Hei Mette! Takk for sist! Koselig å se deg igjen! :) Nydelig bokkort du har laget! Såå lekkert pyntet på alle sider med lekre ark, stempeler, blomster, bling og vintage bilde. Denne stilen er du kjempe god på altså! :) Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  7. Så nydelig bokeske du har laget med vakre ark. Lekkert pyntet. Blir så fint med disse eskene. Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Kort o Mania.

    SvarSlett
  8. Thanks for joining in with our fabric challenge at Crafty Cardmakers with your stunning creation. WOW so gorgeous!

    Lin xx

    SvarSlett
  9. Hei Mette og takk for sist:))
    Kjempekoselig som alltid, og veldig hyggelig å få plass ved bordet deres:) Må også legge til at jeg synes vi har veldig så trivelige "spisepauser",koser meg iallefall stort:))
    Og så til det utrolig lekre bokkortet du har laget,flotte mønsterark og nydelig pyntet♥ Og med så mange flotte detaljer som virkelig må studeres nøye:) Har ikke forsøkt meg på "bøkene" ennå, men det frister veldig.. :)

    Ønsker deg en flott dag!
    Go'klem fra Heidi:)

    SvarSlett
  10. Å, det er så vakkert alt du lager, Mette, og denne er intet unntak ! Nydelige detaljer med pynt, farger og rygg på bok - stilig !! Motivet også - vakkert !
    Ha en fin dag og uke fortsatt.
    Klem
    T.

    SvarSlett
  11. Nå ble jeg helt målløs, noe så utrolig, fantastisk nydelig!!! *bølgen* Så vakker gave :-)

    Klem :-)

    SvarSlett
  12. Noe så forseggjort og lekkert da du !! Aldels til å dåne av og ihvertfall til å dø for :) Heldige mottakeren av denne.
    Strålende pynta og flotte detaljer i massevis!
    Takk forat du deltar hos AS,
    KLem, Marianne

    SvarSlett
  13. wow, denne var virkelig lekker. Elsker fargene og alle detaljene. Tusen takk for at du deltar hos oss i AS
    Klem, Anja

    SvarSlett
  14. Å denne var utrolig vakker. En av de fineste bøkene jeg har sett :)
    Klem fra Trine Lise i Anonyme Scrappere

    SvarSlett
  15. Kjempelekker!! bare så utrolig fine disse "bøkene" Nydelig pynta var denne også!!
    Tusen takk for at du deltar jos oss på Kort O mania!!

    SvarSlett
  16. Flot bog. Tak fordi du deltager hos Kort O Mania

    SvarSlett
  17. Nydelig bokeske Mette!!! Jeg begynte på en slik, men ble så plaget med brettingen at jeg kastet det hele.... Så flott pyntet denne ble og hjertet ble jo supert!
    Ha en fin kveld!

    -klem

    SvarSlett
  18. For et kort! Tenker hun blir/ble kjempeglad for denne "boka" Er også enig med deg i at 3ndy papirene er utrolig nydelige!
    ha en fin dag Mette! p.s. jeg har litt problemer med å komme inn her (av-og-til)

    SvarSlett
  19. Nydelig bokeske, hjertet var kjempelekkert.

    SvarSlett
  20. sååååå nydelig bog med mange lækre detaljer
    knus Pia

    SvarSlett
  21. Åh, så fantastisk nydelig bokkort!!! Utrolig forseggjort med mange sydelige detaljer! Tusen takk for kjempehyggelig kommentar i bloggen min!
    Håper det er bra med deg i Askim og at du får ei superfin uke! Klem

    SvarSlett
  22. ÅÅH METTE denne var nydelig!
    Jeg måtte bare legge inn et mini kommentar, fordi jeg er egentlig på vei i seng, og vil si mere om dette og innlegget før denne! Så jeg kommer sterkere tilbake imorgen :OD
    Savner ditt blid vesen :O)

    Klem Nina xx

    SvarSlett
  23. Wow! This is a wonderful creation. Ruth, Crafty Calendar Challenge

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3