mandag 8. februar 2010

Morsdagsgaver

Har laget noe småtteri til morsdagen. En melkehjertesjokoladeeske (herlig ord;) et dekorert lys og en fyrstikkeske. Det skal pakkes inn i cellofan, men det er jo enda litt tid;)
Tenkte at dette skulle være til den første utfordringen i den nye utfordringsbloggen Scrappekammeret som går ut på og lage et prosjekt til morsdagen.

Det ble litt ut på dagen før jeg fikk fotografert disse, og da var solen kommet i "studioet" mitt;) Derfor ble det litt skygger her dessverre.

Jeg har brukt papirer fra Maja Design. Disse er så nyyydelige synes jeg.  Hjertestemplene er fra Stempelgledes bryllupsserie.



Her er forsiden på melkesjokoladeesken kledd med det prikkete rosepapiret. Har pyntet med et stemplet hjerte fra Stempelglede som nevnt. Klippet ut det innerste av stempeltrykket. Stemplet på akvarellpapir og malt med Distress Ink Tattered Rose og Weathered Wood. Deretter hadde jeg på Glossy. Var litt utålmodig siden jeg begynte på denne på treff med Torsdagsklubben, så tilslutt brukte jeg varmepistolen bak på papiret. Det jeg ikke oppdaget var at det boblet seg foran så det ble nesten som crackle paint. Men effekten var grei nok den, så jeg lot den være sånn. Greit å oppdage noen nye "teknikker" også;) Har stemplet et tekststempel fra Norsk Stempelblad som er stanset ut med en Spellbinderslabel og plassert oppe på hjertet. Deretter har jeg lagd min egen brads. Blir litt "mobba" av de andre jentene i klubben for at jeg tar vare på alt. Men denne gangen var det jeg som lo sist;)  He, he på Maja Designarkene på Cut-offstripen er det en liten rose på denne serien, og den kunne jo ikke jeg kaste. Klippet den ut og monterte den i bradsramme og festet en tilhørende blank "perle" oppå, voila - en egen matchende brads.  Bladene er fra en McGillpunch. Samme blomsterpynt og papir på fyrstikkesken.
Har også brukt litt Distress Crackle Paint i fargen Picket Fence på kantene på esken og fyrstikkesken.





Her ser dere blomsten med bradsen - ble den ikke fin?  Blomstene er en Hydrangenablomst og et par Primablomster. Den underste har jeg farget litt med Glimmermist for å ta igjen det rosa. Bladene er svertet i kantene.


Her er et nærbilde av hjertet, men crackeleringen synes vel kanskje ikke så godt på bildet. Har også svertet tekstlabelen.



Jeg kledde også klaffen med papir. Det går fint å stikke den ned i åpningen selv om den er kledd med papir både på utsiden og innsiden.  Jeg har brukt et stripete ark fra den samme arkserien på siden og under esken. Har stemplet et kantstempel med bl.a. hjerter fra Autumn Leaves.



Her sees litt av to av sidene. Alle de fire sidene er like.



Her har jeg åpnet esken. Har malt med Gesso på det gule på esken. Innsiden er kledd med det samme arket som toppen og jeg har brukt hjertestempel og swirlestempler fra Stempelglede.


Og sånn ble undersiden med det stripete arket som også er brukt på sidene. Stemplet litt swirler fra Stempelgledes bryllupsplate igjen og et rundt fra Grungecollection. Skrev bare for hånd inne i stempelet, må jo ikke ha fullt navn liksom siden det er til moren min;)



Her er kubbelyset og fyrstikkesken. Har brukt en del decoupage på lys tidligere hvor jeg har varmet opp teskje for å smelte servietten inn i lyset. Her har jeg stemplet hjertestempelet på silkepapir med Distress Tattered Rose og brukt varmepistolen til å smelte det inn i lyset. La først et matpapir over, men synes ikke det var så lett å ha kontroll med denne metoden. Kan nok hende jeg går tilbake til teskjemetoden;)



Nærbilde av forsiden på fyrstikkesken med den samme blomsterpynten og den selvlagde bradsen som på esken.

Baksiden av fyrstikkesken. Her brukte jeg et personlig stempel. Egentlig mest for å fylle ut litt - redd for at det kan bli clean & simple vet du;)


Ja, dette ble et langt innlegg og jeg beundrer deg hvis du ennå følger med i svingene her:)


Ha en god natt!

25 kommentarer:

  1. Så herlig dette var... Akuratt nå skulle jeg ønske jeg var mamman din:-)
    Heldig er hun som får dette!
    Herlige farger og Maja design er jo bare nyyyyydelig!

    Klem fra Gøril

    SvarSlett
  2. Kjempeflott Mette!! Virkelig nydelig pyntet, rent og stilig og flotte duse farver!! Du er bare så flink:-)
    Klem Mette

    SvarSlett
  3. Utrolig flott! For en heldig mor!!!

    Tusen takk for at du blir med på vår første utfordring!

    Klem fra Cathrine:)

    SvarSlett
  4. Nydelig Mette :)
    Tenk hvor glad moren din blir når hun får dette.
    Ha en god natt!
    Klem

    SvarSlett
  5. Åh så vakker gave du har laget, tenker det er en som blir fornøyd :)
    Nydelige ark og den lille blomsten i brads'n var jo knallstilig! Små ting som plutselig blir til en liten "juvel"!

    Ha en flott uke!
    Klem fra Marianne

    SvarSlett
  6. Veldig flott morsdags gave du har laget. Heldig mor du har.. c",)
    Klem fra Merete

    SvarSlett
  7. Så glad din mor kommer til å bli når hun får denne vakre, flotte gaven.
    :) :) :)

    SvarSlett
  8. så utrolig flott gave, din mor blir nok utrolig glad for den. :) utrolig nydelige farger og kombinasjoner du har brukt. :)

    klem Karianne.

    SvarSlett
  9. Wow. Dette var gjennomført lekkert.
    Delikate og duse farger og ikke minst vakre detaljer...
    Takk for at du deltar.
    hilsen Linda W på vegne av scrappekammeret.

    SvarSlett
  10. Åh! Dette var en fryd å titte på!
    Du har jammen en heldig mamma :)

    Takk for titten i bloggen din og all inspirasjon du gir!

    Ha en fin tirsdag!

    Hilsen Turid

    SvarSlett
  11. WOW, dette var litt av en gave! Både lys, eske og fyrstikkeske i sett. Nydelig! Herlig papirer og virkelig flotte detaljer.
    Takk for at du deltar :-)
    Klem fra Guro

    SvarSlett
  12. Kjempelekkert morsdagsprosjekt Mette. Den blomsten ble jo bare rålekker.
    Ønsker deg en flott tirsdag!
    Klem

    SvarSlett
  13. Åh, tenk å få en så flott oppmerksomhet på morsdagen. Nydelig gjennomført prosjekt.

    Klem Wenche

    SvarSlett
  14. åååå hopp oppi hatten så nyyyyydelige!! wow å kreativt og herrrlige detaljer!
    tuuuusen takk for super flott bidrag til scrappekammeret!
    klemmer fra Linda
    -kammerpike-

    SvarSlett
  15. Morsdagsgaven din ble utrolig fin, Mette!
    Lekkert pyntet sjokolade eske, fyrstikk eske og lys:-)

    Lykke til på utfordringen!
    Klem Laila.

    SvarSlett
  16. Affffffffffffffffffffff!
    Tudo muito fofo e delicado!
    Beijos

    SvarSlett
  17. *Sukk*, så nydelig morsdagsgave ! De arkene er lekre, nydelig pynt. Heldige mamma´n din :o)

    Klem :)

    SvarSlett
  18. Himmel!! Så utrolig mye lekkert du har laget *dåååån*

    SvarSlett
  19. <\Så utrolig flott og helhetlig alt dette var. Flotte gaver og hærlige farger. Det stemplet "en hilsen fra hjertet" har jeg også - nå fikk jeg lyst til å lage noe og bruke det stemplet. Er jo veldig fint til valentine dagen og vi kjenner to som har bursdag den dagen.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  20. *Dobbelt-sukk*! Heldige moren din Mette! Så mye lekkert du har laget!
    Wow!
    Ha en forsatt super-duper dag!
    Klemmer Ida:o)

    SvarSlett
  21. hei på deg!
    det ligger noe i bloggen min til deg =D

    SvarSlett
  22. For en utrolig flott morsdagsgave, den er bare å ta seg hatten for!!!
    Ha en fin kveld:)
    Klem Jorunn

    SvarSlett
  23. wow så nydeligt, så flot dekoreret og skønne farver, sikke dejlige gave

    SvarSlett
  24. Lekkert! Herlige farger og flott pyntet!
    Takk for at du deltar hos Scrappekammeret!
    Ønsker deg en flott helg ;)
    Klem fra Anette - kammerpike :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3