tirsdag 5. januar 2010

Award fra Linda64, Anne-Marit, Heidi og Ida

Jeg har fått denne flotte awarden fra

Linda64
Anne-Marit
Heidi.
Ida

Tusen, tusen takk til dere alle! Kjempehyggelig og inspirerende og motta denne fra så dyktige kortlagere!



Gleder meg til å gi den videre til noen som inspirerer meg.

Her er reglene for awarden:

1. Kopier awarden til bloggen din.

2. Link til den personen som ga deg awarden.

3. Fortell 7 interessante fakta om deg selv.

4. Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.

5. Link til deres blogger.

6. Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

Her er syv som inpirerer meg og som jeg vil gi den videre til:

Gry-Heidi
Anne-Marit
Heidi
Mette
Hanne
Anne Kristine
Merete

Ikke lett å velge ut bare 7 stykker for det er så mange utrolig inspirerende blogger.
Men jeg har valgt ut noen som jeg har blitt "kjent" med den senere tiden som har utrolig flotte inspirerende blogger. I tillegg er de veldig flinke til å legge igjen oppmuntrende kommentarer.

Hmm, så kommer det vanskeligste, å legge igjen 7 interessante fakta om meg selv.
Om de er så interessante er jeg ikke så sikker på, men fakta er det i alle fall;)

1.
Nicket mitt kommer fra Kanutten (Anne-Cath Vestly)og Romeo Clive(Alf Prøysen) som gikk på barne-TV da jeg var liten. Det var et trylleord som Kanutten brukte for å trylle frem mat; mettepip, mettepip lang mat og rund mat sa hun og tryllet frem pølser og var det boller mon tro? Jeg ble av og til kalt mettepip på barneskolen, derav nicket.

2.
Jeg fyller 50 år dette året, og kan nesten ikke skjønne hvor tiden har blitt av. Er vel av den barnslige typen, så det er vel kanskje derfor jeg ikke helt følger med alderen;) Men feiret sølvbryllup i august i fjor og har et herlig barnebarn på 4 år så det sier jo sitt;)

3.
Jeg har drevet med mange hobbyer opp igjennom årene. Bl.a. porselensmaling, maling på tre og terracotta, glassmaling, decoupage og Papertole i tillegg til søm, brodering, strikking og hekling. Hadde vel bare lagd mellom 30 og 40 kort (mest julekort) før jeg begynte å legge ut mine første kort på Scrapping.no og ble med i
K-O-M i januar i fjor. Da ble jeg hekta, og lagde 101 kort i fjor. Det var datteren min som viste meg forumet "Papirgleder.no" som jeg meldte meg inn i. Og det fikk meg interessert i denne hobbyen. Har jo alltid tatt vare på alt mulig av billetter, suvenirer, kart etc. som er satt inn i fotoalbum. Har billetter fra bl.a. Genesis og Yes-konserter fra 70-tallet.
Scrapper noen LO'er også - har vel lagd ca. 22 tilsammen, men må nok ta opp dette igjen for skal jo lage album til barnebarnet fra hele oppveksten som hun skal få til konfirmasjon. Er imidlertid ikke så glad i å legge ut bilder på nettet.
Er i grunnen veldig glad i å lage andre papirprosjekter som gaveesker, PostIt-bøker, bursdagsbøker, gaveposer o.l.
Må vel si at shopping med påfølgende rydding og organisering tar mye av tiden min. Blir "mobbet" for mine utallige fargeprøver av alle mulige produkter som jeg har laminert og hengt på ringer på Tote'n min (må forsvare meg med at jeg er født i Jomfruens tegn, og det forklarer vel all denne organiseringen min). Men nå har jeg tatt av de fleste siden det ble litt tungt etterhvert, men de henger ved scrappepulten i stedet. Forskrekkelsen min var stor da jeg så at Tim Holtz skal lansere 12 nye Distressfarger på CHA-messen nå. Vil jo ødelegge systemet mitt med fargekartene i forskjellige størrelser tilpasset de flotte koffertene som de nå har sluttet å produsere. Har kjøpt meg en ekstra til stempelputene som står klar til de nye fargene kommer (rødme). Har også et par av de andre koffertvariantene klare. Må ha alle fargene av alt - både puter, re-inkere, embosssingpulver, Cracklepaint og Glitterlim. Må jo ha så det matcher, og for meg er dette basisvarer. Så dette blir dyrt;)

4.
Kan synge Fader Jacop på japansk.

5.
Elsker litt crazyhumor med Monthy Pytongjengen som den store favoritten. Er også glad i bøkene til John Irwing og hans burleske humor.

6.
Har tatt høyskoleutdanning ved siden av full jobb og familie. Mye selvstudium og avla 18 eksamener mellom 81-86 & 90-94 + diplomoppgave. Det er jeg litt stolt av at jeg har klart å gjennomføre.

7.
Elsker sjøliv og bading nesten uansett vanntemperatur. Tilbringer mest mulig tid i båten vår på sommeren. Sommerferiene tilbringes enten langs svenskekysten, i Danmark eller på Sørlandet (og noen ganger blir det hele "runden"). Risør er en favoritt (og det gjør jo ingenting at Scrapp & Lapp ligger der heller;)) Må innrømme at mine ferieønsker sammenfaller mer og mer med steder jeg kan finne scrapperelaterte ting.

Puh, dette ble langt og har du hengt med hele veien er jeg imponert!

11 kommentarer:

  1. Gratulerern Mette.
    Du fortjenerreward...du er superflink.
    Så koselig å lese om deg, hang med hele veien jeg...
    Du har en utrolig flott og inspirerende stil. Kjempegøy og være en av dine mange følgere..
    Liker også at du skriver om kortene dine fremgangsmåten og slikt... Du har også så mange hyggelige kommentarer på lur...
    Blir spennende å følge deg inn i det nye året..
    Nå er det natta for meg, klem:)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med award, det er deg vel unt, så flink som du er. Og så må jeg bare si: what! skal Tim Holtz komme med nye farger? Det har ikke jeg fått med meg gitt. Ja, ja, da er det bare å begynne å spare da... For man MÅ jo selvsagt ha dem. Bare MÅ det!
    Ha en flott kveld!
    Klem, Yvonne :)

    SvarSlett
  3. Kjempekjekt å lese om deg, ikke problem å henge med, du skriver så kjekt at man egentlig syns det er synd at det tar slutt :-)..
    appropo Risør. Det lille hotell er en favorit..dessverre ikke vært der etter at jeg har begynt med scrapping...men ja en scrappebutikk er alltid en god grunn til å dra på tur...

    Klem

    SvarSlett
  4. Hei Mette!
    Takk for at du tenkte på meg og bloggen min:)

    God klem Hanne

    SvarSlett
  5. Heia Mette.

    Tusen takk for awarden fra deg:)
    Jeg ble skikkelig glad og beæret!
    Det var veldig artig å lese om deg;) Jeg hengte med hele veien, og det kunne godt stått mer for den del..
    Du er iallefall en stor inspirasjonskilde for meg,-gleder meg til alt det flotte jeg regner med du kommer til å kreere i dette nye året.
    Mange klemmer fra Merete:))

    SvarSlett
  6. Hei igjen Mette.
    Tusen takk for awarden, Det varmet!
    Jeg hang med hele veien :)
    Jeg sender en award tilbake for det fortjener du. Morro å følge deg og gleder meg til å følge deg videre
    Stoor klem fra meg!

    SvarSlett
  7. Hei Mette

    Tusen,tusen takk for awarden!! Nå ble jeg skikkelig glad og overrasket! Må si at det var veldig hyggelig at jeg var en av de du ønsket å sende den til!!
    Det var artig å lese de 7 fakta om deg.Så koselig at du har barnebarn!!
    Gleder meg til å følge deg videre, for du er en stor inspirasjonskilde!!

    Varme tanker og klem fra meg.

    SvarSlett
  8. Hei Mette.
    Tusen takk for den flotte awarden :) jeg ble kjempestolt!!
    Og det var ikke no problem å følge alle fakta om deg, jeg hang med:)
    Nå har det seg sånn at jeg vil gjerne gi en award tilbake til deg ♥ for jeg synes det er så kjempekoselig å ha blitt kjent med deg.Og gleder meg til å følge deg videre:)
    Ha en flott dag!
    Go'klem

    SvarSlett
  9. Tusen tusen takk Mette :o)
    Det varmet nå i denne kalde tida :o)
    Lar awarden ligge trygt hos deg...du er også til stor inspirasjon og lager bare SÅ mye flott!!!
    Jeg meldte meg på Mosse treffet i dag :o))) Gleder meg til å treffe deg igjen.
    storklem Anne

    SvarSlett
  10. Hei på deg Mette!
    Gratulerer med awarden!! Koselig å lese om deg!

    Så gøy at du også skal til Ski!! Jeg gleder meg som en unge!! Skal bli kjempegøy å hilse på deg på ordentlig!!
    Jeg velger å ligge på hotell, så jeg slipper å dra med meg så mye! 20kg på flyet...hmmm, da må liggeunderlag, sovepose og pute vike ;)

    Klem og ha en fantastisk flott fredag!
    Jannhild

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med en utrolig velfortjent award!

    Jeg var sikker på at jeg allerede fulgte bloggen din, men det gjorde jeg visst ikke. NÅ derimot. ;-)

    Ha en riktig god helg!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3