torsdag 12. november 2009

Kortcup #5 Papirgleder

Dette er siste oppgave i Kortcup på Papirgleder før finalen.
Oppgaven var å ikke bruke 15x15-kort. Hadde et kort på lur som jeg lagde i sommer og som burde tilfredsstille kriteriene. Blir ikke så mye nytt om dagen dessverre.


Basen av bazzill og mønsterarket fra Basic Grey er punchet med Doily Lacepunch fra Martha Stewart og svertet i kantene. Kortet er brettet slik at baksiden er litt lengre enn fremsiden slik at det blir ekstra "blondekanter". Har kuttet et "vindu" med oval Spellbinders og laget en ramme rundt i bazzill som er svertet og pyntet med Liquid Pearls. I vinduet har jeg festet transparent. På innsiden har jeg festet en oval med Hänglar-stempel som er malt med Distress Ink.
Blomstergrener kuttet ut med punch fra McGill. Forskjellige blomster, hvor rosene har fått en omgang blått glitterlim. "Gratulerer"-stempelet fra Stempelglede er stemplet på en tag som er kuttet ut med Spellbinders og pyntet med grønne blomsterbrads.


Her er kortet litt åpnet og man kan se "vinduet" bedre.


På side to har jeg laget en tilsvarende ramme rundt vinduet som jeg hadde lagd i Bazzill, men her har jeg brukt mønsterarket. Synes dette mønsterarket er så flott. Det er faktisk fra en juleserie, men synes det passet godt til sommer også jeg da;)
Hängel-jenta ses bedre her. Har kuttet ut stempelmotivet med en oval Spellbinders. Farget med Distress Ink. Har også stemplet et tekststempel "Ha en fin bursdag" fra Stempelglede på skrå i høyre hjørne, men det synes ikke så godt pga. mønsterarket. Alle kanter er svertet med stempelsverte.


Baksiden har også fått panel av mønsterarket og mitt personlige stempel stemplet på Bazzill, kuttet ut med Spellbinders og svertet kanter.


Her ses utsidene når kortet er brettet ut.

10 kommentarer:

  1. ÅÅå,for et nydelig kort du har laget her! Elsker disse fargene! Veldig fint og en artig detalj at du har laget vindu og har stempelmotivet inne i kortet! :) Lykke til i cupen! Klem

    SvarSlett
  2. Kjære vakre vene for et utrolig lekkert kort!
    Så herlige ark! Synes det er vanskelig å bruke så mønstrete ark men du er sannelig en mester!
    Skikkelig forseggjorte alle siden her og flott med ulik størrelse på frem/bakside. Likte også veldig godt prinsippet med transparent.

    Ha en flott dag og helg :)
    Klemmer
    Marianne

    SvarSlett
  3. Så flott kort, Mette!
    Fin fargekombinasjon og like forseggjort og stilig på alle sider som vanlig.
    Nydelig malt motiv og så fint at hun pynter opp på både innsiden og utsiden!
    Ønsker deg ei riktig god helg!
    Klem fra Anne -:)

    SvarSlett
  4. Kjempe lekkert kort, og det arket er jo bare fantastisk flott i både farger og mønster! Og med en hÄngel midt i alt sammen, ja da må det jo bli perfekt :)

    SvarSlett
  5. Ååå, så nydelig!!!! Utrolig lekkert kort Mette;D!!

    Og så herlig med hunden som du passer på da! Hihi, måtte nesten le da jeg leste det!:D

    Ha en super helg!
    Klemmer i fra Ida:o)!

    SvarSlett
  6. Nydelig kort! Og du er bare såå flink til å fargelegge stempeltrykk!

    SvarSlett
  7. Heii solstråla.

    Tusen hjertelig takk for alle supersøte kommentarer i bloggen min. Blir så utrolig hver gang det står en koselig hilsen fra MettePip:o)

    Fyttirakkern så mye lekkert du lager. Dette hÄnglarkortet var jo bare råkult...det samme gjelder det siste kortet du har lagt ut *sukk* For en harmonisk og delikat måte du blander blonder og lekre engleark. Herlig Mette.

    Ha en finfin uke du også!

    God klem fra Anita

    SvarSlett
  8. Tusen takk for koselig kommentar. Du lager selv mye fint, så jeg skal hente inspirasjon hos deg også. Sov så godt i natten.
    Mia

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3