mandag 29. september 2014

Konfirmasjonskort

Jeg er dessverre ikke like flink med blogging for tiden, verken her i egen blogg eller til å ta bloggrunder. Må prøve å bli litt flinkere der - er jo så mye flott rundtomkring som fortjener en hyggelig kommentar. 

Lager vel heller ikke like mye som jeg gjorde for et par år siden, men nå har jeg litt som venter på å komme ut i bloggen fremover.  Er vel kanskje litt mer ivrig med strikkepinnene enn scrappinga - av praktiske årsaker.

Her er i allefall et konfirmasjonskort som jeg laget forleden.  Har brukt nydelige papirer fra Maja Design, og lurer på om ikke motivet er fra Pion Design.


På motivet har jeg brukt Frantage embossing. Rosene er påført litt Distress Paint i kantene for å duse de ned litt.

  
Kantene er som vanlig rufset og her påført litt Distress i fargen Pumice Stone som jeg synes passer så godt til disse arkene. Konfirmasjonsstempel fra Kort og Godt - også brukt Pumice Stone.
Jeg har brukt en cut-offstripe fra arkserien langs kanten og puttet en tynn blonde under. Den øverste sommerfuglen er stanset med Tim Holtzdies ut av designarket og den andre er en chipboard jeg har malt.  Rosene i hjørnet på panelet er skjært ut fra mønsterarket.
Under motivet har jeg lagt et panel hvor jeg har brukt en av mine absolutte favorittpuncher fra Martha Stewart. Synes de bittesmå hjertene er så søte og anvendelige. Har hengt et lite sølvhjerte på blomsterstilken. Bladene og sommerfuglen er stanset ut med Tim Holtsdies.




Flere detaljer. Perlen som henger fra blomsten er fra Ranger Tim Holtz.


Kortet har samme stil inni. Beklager det uskarpe bildet her;)


Har lagd en tag av mønsterarket med en Tim Holtzdies. Et lite "made with love"-hjerte er festet i blonden. Favorittstempelet spesielt til konfrimasjon fra Stempelglede er brukt på tagen.
Lommen er lagd av matchende mønsterark og litt av samme "cut-offstripe" som på forsiden.
Tekstfelt laget med Spellbindersdies, og stempelet her er også fra Stempelglede.


Skrivefeltet er kuttet av Bazill med Spellbindersdies fra samme sett som på forrige side.



Bakside i samme stil.




Ønsker alle en fortreffelig og kreativ uke!
Kortet tar jeg med til utfordringen hos:

13 kommentarer:

  1. Kortet ditt er lekkert Mette,nydelig motiv og fine detaljer!

    SvarSlett
  2. Nydelig kort!! Disse Maja arkene er bare sååå fiiine:-)
    Ønsker deg en fin helg Mette:-)

    Klem Laila.

    SvarSlett
  3. Kjempelekkert kort du har laget!
    Nydelige papirer og lekre detaljer.
    Merete :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3