søndag 19. oktober 2014

Velkommen til Josefine

For noen dager siden opplevde vi noe av det største - vi ble besteforeldre til lille Josefine. Det er det tredje barnebarnet, og alle jenter!  Vi gleder oss stort til å bli nærmere kjent med henne.

Hun ble født tre uker før tiden, og da ble det litt travelt i svingene for mormor som verken hadde ferdig alle strikkeplagg eller noe kort.  Men noe ble det iallefall, og kortet måtte lages i all hast.




Har igjen brukt nydelige ark fra Pion Sweet Baby. Sydd rundt panelene (men symaskinen min er ikke god for tiden), rufset og svertet med Distress Ink Vintage Photo. Lagde en ramme av mønsterark med en Tim Holtzdies. Montert med 3D-puter, og puttet en blondeserviett under. Tekststempelet er fra Kort & Godt, og jeg har stempelet det på mønsterarket og laget en banner. Dekorert med diverse blomster og perler samt en fugl fra Prima.  Knyttet en liten sløyfe av selvfarget seambinding-bånd og festet en perle fra Tim Holtz i.
Kuttet ut en stripe fra mønsterarket med sløyfer og dekorert med nederst.



Jeg har laget en rygg på dette kortet da jeg ønsket å få plass til litt ekstra inne i kortet. Kortet er lukket med seambinding-bånd.



Slik ser kortet ut inni. jeg har laget ekstra lommer til å ha tager med tekst i. Idèen til dette fant jeg hos dyktige Anne Kristine Holt!



Her har jeg brukt et motiv fra arkserien som motiv. Rammen er fra Kort & Godt. Stempelet er fra Papirgleder. 



Jeg har stanset ut en halvsirkel i lommen for lettere å få ut tagen. Deretter har jeg stanset ut en sirkel med hjerter med en  Spellbindersdies som jeg har brukt som forsterkning og dekor rundt åpningen.
Tagen som er limt på lomma er fra arkserien, og tekststempelet er fra krot & Godt. 



Slik ser de neste sidene ut. 




Lomma er dekorert med en barnevogn kuttet ut med Marianne Dies. Stempelet er fra Kort & Godt.



Nok et motiv fra arkserien som er lagt inne i en ramme fra Kort & Godt. Stempelet her er også fra 
Kort & Godt.



Her er forsiden på tagsene. Tekststemplene er fra Kort & Godt (til venstre) og fra Stempelglede.



Baksiden på tagsene. Stempel til venstre er fra Stempelglede, og det andre er ukjent.
Brukt seambindbånd også her og dekorert med et perlemorshjerte.




Her er baksiden av den siste taglomma som jeg har pyntet med nok et motiv fra arkserien. Står en liten tekst om tirsdagsbarn på motivet som jeg har puttet inni en chipboardramme som dessverre er gått ut av produksjon. Tekstene er fra Papirgleder.  Enkel skriveside av mønsterark.




Baksiden. Tag fra arkserien hvor jeg har stemplet et "håndlaget av"-stempel fra Kort & Godt. Koseligere at det står mormor enn et av de jeg har med navnet mitt på synes jeg;)


Og her er det jeg rakk å strikke før lille Josefine kom til verden:



Vognteppet er strikket etter ønske fra den vordende mor. Hun hadde sett et kostbart teppe på nettet som vi kopierte etter beste evne. Strikket i dobbelt Drops Baby Merino.



Hun liker det enkelt, og da synes jeg denne oppskriften fra Drops er fin. Så praktisk med plagg den lille slipper å dra over hodet! Strikket i Drops Baby Merino og kantet med Babyull.



Her sees den herlige knappen fra Snella & Petronella med teksten "En liten engel".


Her er lue, krage votter og sokker fra boka "Myk start". Så mye praktisk og enkelt i den boka. Sokkene skal egenlig kunne brukes både som sokker og votter, og skal være litt lengre. De sitter ekstra godt på foten, og man kan bruke knytebånd rundt. Valgte å strikke egne votter som var enda litt kortere. Alt strikket i Babyull.




Fuglemors omslagsbody fra boken "Myk start" strikket i Alpaca.


Alt sammen med kortet som ble litt blast i fargene her ;)  Strikkepinnene går fortsatt varme for å bli ferdig med resten av det planlagte som jeg har kjøpt inn garn til.



Og til slutt den stolte mormor med prinsessa




Ha en flott og kreativ uke!

og






16 kommentarer:

  1. Så nydelig og gjennomført babykort. Utrolig lekkert.
    Og gratulerer som bestemor.

    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvarSlett
  2. Gratulerer med ditt tredje barnebarn Mette!! Så koselig bilde av deg og prinsessa:-) Helt nydelige kort og alt du har strikket!! Heldig både barn og barnebarn:-) Tre prinsesser er jo bare livets dessert..kos dere liten og stor!
    Ha en fin kommende uke!

    KLem Laila.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye som bestemor Mette :) Nydelig kort du har laget og så mye lekkert du har strikket:)
    Ha en fin ny uke!
    Klem fra Inger Marie

    SvarSlett
  4. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvarSlett
  5. Gratulerer med dit tredebarnebarn Mette. Et kreativt og lekkert kort du har laget til Josefine. Og så masse fint du har strikket til henne:)
    Ønsker deg en fin dag:)
    Clemzy Karin D

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med lille Josefine! Det er helt fantastisk så masse nydelige små klær du har laget også og det lekre kortet/albumet! Kos deg masse i tida framover med de tre små snuppene! Klem fra Anne Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne Lise! Skal nok bli mye kos fremover :)

      Slett
  7. Et vakkert kort Mette, og så flott med Tag`lommene på innsiden :-)
    Gratulerer enda en gang med det nye barnebarnet Josefine <3
    Det bilde av deg og henne sammen er bare så vakkert.
    Ei heldig lita jente dette som har en mormor som strikker så masse fint til henne :-) Flink du er Mette!!

    Takk for at du deltar hos Card and Scrap.
    Lykke til :-)

    Klem, Astrid DT

    SvarSlett
  8. Ett nydelig gjennomført kort. Gratulerer med barnebarnet :) Takk for at du deltar hos Scrappelyst!

    SvarSlett
  9. Gratulerer med barnebarnet :) Nydelig kort og så fine stikkeplagg til den lille :)

    SvarSlett
  10. Virkelig et nydelig og forsegjort kort. Tusen takk for bidrag til Trykkpressa:)

    SvarSlett
  11. Nydelig babykort. Så koselig å lage kort til sitt eget barnebarn, gratulerer så mye! Fine strikkeplagg også, de blir nok satt stor pris på :)

    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappelyst :)

    Hilsen Katrine

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3