onsdag 15. oktober 2014

Vintage Utfordring # 89 Bruk minst to forskjellige mønsterark

I dag har vi en ny utfordring inne hos Vintage Utfordring som enkelt og greit går ut på å bruke minst to forskjellige mønsterark - og det burde ikke være så vanskelig;)  Flott premie fra Digital Paper og Korthobby som også sponser oss designere denne gangen. 


Jeg har laget et kort til et vennepar som vi nettopp var i dobbelt 50-årslag til.  De er glad i sjøen som oss, så da måtte det bli litt maritimt preg over det.

                                      

Jeg har brukt lekre ark fra Pion Design - Shoreline Treasures som jeg har kjøpt hos Scrappiness. Motivet er jeg i farten ikke helt sikker på om er fra samme design eller fra et klippeark.  Bokstaver og tall har jeg stanset ut i Bazzill med et alfabet fra Tim Holtz. Gratulererteksten er en chipboard jeg har kjøpt hos Hallerud Kultursenter.  Gammel lerretsknapp kjøpt privat. 

           

Brukt tag fra klippearket til arkserien. 






Detaljer fra blomsterpynten. Har laget "falske sømmer" rundt panelene, rufset og svertet med Distress Ink Vintage Photo. Teksten er også svertet. Bindingseam er også farget med Distress Ink.


Jeg har stemplet med poststempler fra Kort & Godt. Metallpynten er fra vår sponsor Korthobby  Jeg har malt den med Distress Paint - Picket Fence og deretter svertet den men Vintage Photo. Pyntet med noen halvperler.


Innsider. Enkelt med et lyst skrivepanel som jeg kan skrive direkte på.


Laget en lomme til å ha tag med tekst fra Stempelglede i samt gavekort. 



 

Enkel bakside med bruk av de samme mønsterarkene. Håndlagetstempelet er fra Kort & Godt.


Ha en flott og kreativ uke, og håper dere vil være med på utfordringen :)




















4 kommentarer:

  1. Dekorativt og fint kort.
    Fint pyntet på alle sidene.
    Ønsker deg en fin dag.
    Clemzy Karin D

    SvarSlett
  2. Lekkert kort Mette! KJempefine detaljer med flott layout!! Chipboarden har jeg ikke sett før. KOselig bilde og herlige farger!!
    Ønsker deg en fin fin helg:-)

    KLem Laila.

    SvarSlett
  3. Nydelig vintage kort Mette!!
    Vakkert pyntet og herlig motiv!
    Ha en koselig og fin helg :)
    Klem, Inger

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3