tirsdag 27. april 2010

Og nå over til noe helt annet......

Ja dette er en litt annen stil enn det jeg har lagt ut i det siste. Lagde dette kortet til Casamaraton, og oppgaven var å bruke maling i en eller annen form. Har ofte en tendens til "ta'n helt ut" på sånne oppgavetekster;) Har lagd dette i mixed media-teknikk, og jeg har virkelig kost meg. Gikk på et kurs med Gudrun Loennecken på Skitreffet i mars, og synes denne teknikken var så gøy og litt annerledes enn mye annet en lager. Kjøpte meg akkurat noen tuber med acrylfarger i blått og grønt - det var jo flaks! To av fargene er skimrende og det blir en lekker effekt.
Først har jeg grunnet en kartongbit med Gesso. Har tatt på biter av mønsterark fra den nye vårserien til 3ndy Papir, litt notepapir, et stempeltrykk og malt i vei. Har festet elementene kun ved hjelp av malingen. Stempeltrykket synes jeg er så flott, og det er fra Crafty Individuals.
Har også brukt osteklut (det gasbindlignende stoffet).  Jeg har ikke lagd ferdig de andre sidene på dette, og det er mulig jeg bruker det som et bilde og henger det i Vintagehenger.



Jeg valgte meg temaet vinger og har skrevet teksten på notepapir (husker godt vi dekorerte skolebøkene med denne skrifttypen;)) Har klippet rundt og festet det med Gesso som jeg også har hatt over for å duse det noe ned. I høyre hjørne nede har jeg stemplet et hjørnestempel fra Tim Holtz.



Jeg har grunnet noen vinger i Grungeboard fra Tim Holts med Gesso. Deretter malt med en grønn acrylmaling og hatt cracklepaint Rock Candy (som er blank) oppå for å få en krakelert effekt.



Pyntet med et par blomster som passet ypperlig i fargene (blir så glad når jeg finner de riktige nyansene;)).
Puttet på en Kamèdame som jeg limte på en metallramme.  Pyntet med et par nåler, og siden temaet er vinger passet det jo godt med litt fjær også;) Ostekluten sees også her.


Har stemplet hjørnestemplet fra Tim Holtz her også. Her sees ostekluten godt. Pyntet med en dobbel sommerfugl punchet ut med Martha Stewartpunch. Det er de samme 3ndy-arkene som jeg har brukt biter av i bakgrunnen også, men der er det meste tildekket av maling og kan vel bare skimtes.

Ha en fortsatt fin kveld!

20 kommentarer:

  1. Dette er kjempestilig.
    Og du var skikkelig heldig med fargene.
    Lekkert ble det...

    SvarSlett
  2. Rålekkert! Helt nyyydelige farger du har brukt her. Dette falt i smak hos meg:)


    Klem,
    Hanne

    SvarSlett
  3. Så lekkert kort i herlige farger! Høres ut som litt av en jobb som ligger bak. Tror ikke jeg har gjort noe av dette før:-) Kos deg på treff på søndag!
    Jeg skal på venninne tur til Beitostølen..får prøve å komme på neste treff istedet.

    klem Laila.

    SvarSlett
  4. Stilig, Mette!! Ser ut som du virkelig har boltret deg masse med dette kortet. Og fargene er jo så fine sammen. Jeg kjenner jeg får lyst til å stå foran et stort lerret og gyve løs med kliss og klin, men om det blir like fint som dette tviler jeg på :0)

    Klem Wenche

    SvarSlett
  5. Nydelig kort, med flott bakgrunn:)

    SvarSlett
  6. Utrolig tøft artsy kort, er det ikke gøy å gå litt utenfor den vante rammen ? :-)

    SvarSlett
  7. Så lekkert dette kortet er . Nydelige farger og lekkert pyntet.

    SvarSlett
  8. Dette er jo rene kunstverket Mette! Utrolig lekre fargetoner! Dette kan helt klart brukes som et veggbilde!

    SvarSlett
  9. Dette var helt fantastisk Mette! Nydelige fargetoner og lekkert med den kamèen i blomsten.
    Stilig tekststripe!

    Ha en flott dag fortsatt!
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  10. Nydelig, Nydelig, Nydelig!
    Herlige farver! Alt du lager er bare sååå flott! Har en liten sak til deg i min blog - værsågod!
    Klem fra Bendichte

    SvarSlett
  11. woooow!! Dette var dri..tøft og lekkert! Skikkelig kunstverk jo. Har aldr sett denne teknikken før (nå har jo ikke jeg sett så mye da, men;D). dette kunne jeg tenke meg å prøve på. Hva type maling kan man bruke?

    Likte ALT ved det kortet:)

    Klem,Ellen

    SvarSlett
  12. Åhh, himmel og hav!! Knall lekkert asså, rett og slett. Masse flotte detaljer og nydelige farger. Flink du :)

    Klem fra Nina.

    SvarSlett
  13. Hei Mette...
    Så flott prosjekt da... gøy å kline med litt maling:)
    Og så fint at du være med på vennetreff:) Jeg gleder meg, vi blir ikke så mange, så om du har noen du vil ha med er det bare å si fra.Det er plass til flere:)
    Jeg har lagt til en link til Bakkeløkka skole på bloggen min. Det er ikke vanskelig å finne frem. Og så kan du bare ringe meg om du trenger hjelp:)

    Vi snakkes
    Angella

    SvarSlett
  14. Gøy å se "alternative" kort. Dette var nydelig. Fantastisk flotte farger og veldig dekorativt med dette "gasbindet". Lekre stempler. Klem :)

    SvarSlett
  15. Wow Skikkelig flott kort -litt av en jobb! Knallfine farger og lekker pynt:)
    Klem T

    SvarSlett
  16. så super rålækkert kort i skønne farver og flotte detaljer.
    knus Pia

    SvarSlett
  17. Kjempestilig kort.
    Noe helt annet enn du bruker å lage, men så flott!
    Fantastiske farger.

    SvarSlett
  18. Så herlig flott - så fresht!! Litt mer artsy enn det du pleier å lage, ja! Knallfint!! Klem, Hege :)

    SvarSlett
  19. Superflott, og fargene er nydelige ! Dette mestrer du! Har prøvd meg på et par stykker til jeg også, og de passet perfekt i søplebøtte *ler*.
    Vi har familiebesøk her hele helgen, men hvis jeg rekker det så kommer jeg en tur til Fagerstrand utpå dagen :) Jeg har klart å melde meg på en scrappekveld på fredagen også, så to dager mens vi har gjester kan vel bli litt i overkant :o)

    Klem :)

    SvarSlett
  20. Mette, jeg vil virkelig leke sammen med deg og maling. For dette ble ikke bare fint- det ble lekkert! Så moro det ser ut med denne teknikken. Jeg er redd jeg må ha ting inn med teskje før jeg tør prøve selv noen ganger - men fikk virkelig lyst til å prøve dette. Elsker fargene du har valgt og motivet er superfint.

    Håper du har det fint!

    Go'klem fra meg :=)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3