mandag 12. mai 2014

DT Vintage Utfordring #81 Bryllup


Nå har høysesongen for bryllup begynt, og det er også temaet for utfordringen vår hos Vintage Utfordring.  Når det kommer til bryllup er det vanskelig å komme utenom stempler fra Stempelglede og Pionark spør du meg;)  Denne gangen har jeg prøvd meg på en eksplosjonsboks med "bryllupskake" inni.  Her blir det et lite bilderas;)





Slik ser altså boksen ut når den er lukket. Brudeparet har blått som fargetema, og da synes jeg disse arkene fra Pion var så nydelige. Noen av dem har også hjerter på seg, og tilhører vel babyserien.
Jeg har pyntet rundt lokket med to forskjellige blonder, den ene med perler på.  Pyntet med perler nedover kanten av lokket også. 





Slik ser lokket ut. Hjertediesen er fra MemoryBox. har stanset ut i et av mønsterarkene i serien for å få riktig nyanse. Pyntet med litt runde perler på swirlene også noen perlemorshjerter.  Ulike blomster  og bær. Sommerfuglen er klippet ut fra Pionark.




På den ene siden av lokket har jeg kuttet ut datoen med en Alfadies fra Tim Holtz. Hjertene er fra Memoryboxdies.  Alt er kuttet ut fra mønsterark.


Her er lokket tatt av, og en fugl til har kommet tilsyne;)  Svertet kantene på alle panelene med Distress Ink i farge Weathered Wood (en av mine absolutte favoritter).



På en av de andre sidene har jeg stemplet tekst fra Stempelglede. Her sees også de lekre mønsteret på møsterarket med bl.a. noter.



… og slik er hele siden når den er åpnet.



En av de andre sidene. Mønsterarket er så dekorativt at det ikke trenger øvrig pynt synes jeg;)


… og her hele siden



Den siste siden med lokket på som skjuler litt av tekststempelet, men "kjærligheten" synes iallefall godt, og den er jo det viktigste på en slik dag! :)


Her har hele teksten kommet til syne. Veldig glad i disse stemplene fra Stempelglede, og kommer som sagt ikke utenom dem til bryllup :)



Her har jeg åpnet boksen og en toetasjes kake kommer til syne.


Jeg har også kledd lokket på innsiden (er litt allergisk mot udekorerte flater ;) )


Her er litt detaljer fra kaken. Pyntet med blomster, sløyfe av seambindingbånd og sølvfargete ringer. Kaken er dekorert med en smal hvit blonde rundt siden av hver etasje, samt at toppen på hver kake har fått et chiffonbånd med perlerad rundt kanten for å skjule Bazzilen. Båndene er de samme som jeg har brukt på lokket.  To av innsidene har jeg latt være uten noe øvrig pynt enn mønsterarket. Ville ha med de hengende hertene.  På de to andre sidene har jeg stanset ut sirklene med Spellbindersdies i Bazzill vanilla (som også basen er lagd av) for å få plass til litt tekst. Her har jeg skrevet på teksten allerede, siden det er lettere før panelene er montert. 


Her er kaken fra andre siden hvor mønsterarkene kommer bedre frem.


Fra en annen vinkel hvor blomsterpyntes sees bedre.


Har ikke laget slik kake før, men fant ut at jeg ville lage den som en eske hvor man kan legge enger oppi, siden dette brudeparet ønsker seg penger. Kledde bunnen med mønsterark og stemplet en tekst fra bryllupsplaten til Stempelglede. Pyntet med et perlemorshjerte. I bunnen av "kaken" har jeg stanset ut en blomsterkrans fra Memoryboxdies som en "kakeserviett".


Også lokket er kledd med mønsterark. Har brukt det hjertet som jeg stanset ut fra hjertet jeg har oppå lokket til å stemple en tekst fra Norsk Stempelblad. Er så fint med de tekstene i liten størrelse. Veldig anvendelige på kort og andre mindre prosjekter!




Til slutt har jeg også dekorert bunnen av esken med et panel samt mitt personlige stempel (i tilfelle brudeparet skulle finne på å snu boksen på hodet - hihi )


Da håper jeg flere får lyst til å være med på utfordringen vår, og ønsker alle en fortsatt fin og kreativ uke! 




















8 kommentarer:

  1. Virkelig lekkert Mette!! Nyydelige ark og layout!!
    Mye kjærlighet i å lage denne boksen også:-)
    Ha en fin kveld!

    Klem Laila.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3