tirsdag 13. oktober 2009

Tekstil og søm - Sukkersøtt # 56

Dette er ukens utfordring på Sukkersøtt:

Lag et kort med innslag av tekstil/filt.
Bånd teller ikke...men kan godt ha det med i tillegg.
Vil også å se innslag av søm for hånd/maskin.

Hadde først tenkt å lage et julekort, men så hadde jeg en dongeribukse som jeg akkurat hadde kassert og fant ut at jeg ville lage noe med den i stedet.
Da ble det vel et kort som jeg føler ikke er helt "meg", og er vel nesten mer fornøyd med blomsten på innsiden enn forsiden av kortet;) men pytt,pytt- det får stå sin prøve.



Jeg har brukt ark fra Cosmo Cricket "Girl Friday"-serien. Hjertet er klippet ut fra et ark fra Imagination Project. Har sydd med sikksakksøm rundt paneler og svertet med Catseye Creamy Brown. Lomma er sydd om fra en lomme på dongeribuksa og kantet med en blonde fra en bluse jeg har tatt vare på. Sommerfugelen er fra ebay. Har limt på et par perler og lagd "flyve-linje" med Liquid Pearls Gold. Blomst fra ebay og blad fra Prima. Tagen er svertet med Distress Ink Fired Brick, og jeg har stemplet motivet med samme stempelpute. Gratulerer-tekststempelet er fra Norsk Stempelblad og er stemplet på en stripe punchet ut med Word Window-punch fra Stampin Up.



På side to har jeg samme paneler som på utsiden. Har tegnet og sydd en blomst fra dongeribuksa, deretter klippet den ut og limt til panelene. Har sydd en stilk i sikksakksøm. Kantet blomst og blader med Liquid Pearls-prikker. Tekststempel også her fra Norsk Stempelblad.



Her sees begge innsidene. Side tre er helt enkel med et skrivefelt lagd med Spellbinders.




På baksiden har jeg tatt igjen arkene fra forsiden og stemplet mitt personlige stempel. Lagde en mindre blomst også, men angret etterpå at jeg ikke satte den på side tre i steden;)

Rammer fra Xtina!

Takk for at du tittet, og jeg blir glad for kommentarer;)

10 kommentarer:

  1. Så kult!! Knæsje farger og råå stilig med olabukse lomma og blomstene!!

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  2. Så utrolig stilig med den jeans lomma! Flott kort!

    Klem fra Gøril

    SvarSlett
  3. Men så himla läckert, verkligen underbart !
    Gillar färgerna och hur snyggt du sutt på kortet. Blommorna var underbara och fickan på framsidan likaså. Måste komma tillbaka hit fler gånger ♥

    SvarSlett
  4. Ååå så lekkert kort!!!Nydelig gjennomført på alle sider!
    Skikkelig kreativ løsning på oppgaven!
    Likte veldig godt bruken av dongribuksen!
    Takk for at du deltar :o)
    Klem Anne

    SvarSlett
  5. Åååå helledussen for et nydelig kort!
    Aldeles vakkert med alle disse dongeri-detaljene!Og så freshe flotte farger du har brukt;)
    Tusen takk for at du er med på utfordringen!
    Klemmer fra Kristine;)

    SvarSlett
  6. Så utrolig lekkert kort! Ble skikkelig glad bare av å se på det!
    Takk for at du deltar!
    Klem fra
    Camilla

    SvarSlett
  7. Så stilig det var med det dongeristoffet!! Kjempetøft!

    Så fin layout du har fått på bloggen din også!
    Ha en fortsatt fin uke!!

    SvarSlett
  8. For en flott løsning på oppgaven. Virkelig morsomt å se hvor mange forskjellige løsninger det blir på de forskjellige utfordringene

    SvarSlett
  9. wow såååå flot kort med alle de lækre syninger

    SvarSlett
  10. Wow!!!
    såå stilig kort!!!
    Herlige farger og super lekre detaljer!!!
    Nydelig gjennomført gjennom heile kortet!

    Klem,
    jorunn

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3