søndag 4. oktober 2009

Vintage Kortcup # 2

Siden jeg er i siget her fortsetter jeg med å legge ut oppgave 2 i Kortcup på Papirgleder.no Oppgaven var rett og slett og lage et vintage-kort.
Valgte å lage et brettekort. Mønsterarket er fra DCWV og ser nesten ut som en god gammeldags tapet. Har rufset og svertet kanter med Dark Brown Catseye. Stemplet med hjørnestempel fra Grungecollection til Stempelglede. Sydd rundt panelene. Brukt gamle ark fra en sangbok som også er svertet med Dark brown. Motivet er fra Gudrun Loenneckens designark. Bred blonde som er farget med Glimmermist Coffee Shop. En brun tag fra Panduro er malt med Old Paper Crackle Paint og deretter svertet med Chestnut roan Catseye. Tekststempel fra Stempelglede. En glitrende kobberblonde jeg kjøpte på Minnehjørnet for evigheter siden, og ikke har fått brukt før nå;) Kobber snøstjernebrads fra Making Memories og engel fra Kort & Godt. Brun Petalooblomst og roser som er pyntet med Distress Glitterlim i Vintage Photo. Kortet er bundet sammen med et orgqazabånd som det også er brukt på tagen!


På side 2 har jeg lagd et panel på samme måte som tagen på forsiden med cracklepaint. Stemplet tekststempel "Glade jul" fra Stempelglede. Også pynteet med blonder og hjørnestempel her.


Her ses kortets innsider når det er brettet ut. På skrivesiden er panelet stemplet med kantstempel fra Grungecollection til Stempelglede. Skrivepanelet er kuttet ut med Spellbinders Label one.


Baksiden med to paneler og blonde imellom som også er farget med Glimmermist. Personlig stempel på Label One.


Her ses kortets utside brettet ut.

4 kommentarer:

  1. wooow så super rålækkert kort, skønne farver og design

    SvarSlett
  2. Enda et nyyydelig kort Mette!! Skal si du er produktiv!;D
    Ha en super uke!
    klemmer fra Ida:o)!

    SvarSlett
  3. Oi, oi, oi, for et knall lekkert vintage kort, og masse nydelige detaljer! Flink du :)

    Ha en strålende mandagskveld!

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. ååå hellandussen så sjarmerende og nydelig kort.

    Ha en finfin helg videre!

    Klem fra Anita

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3