torsdag 15. mars 2012

DT- bidrag Vintage Udfordring # 37

Mitt første Dt-bidrag for Vintage Udfordring. Det ble t.o.m. to bidrag denne gangen.

Oppgaven er å lage en påskekurv. Husk det må være vintage! Du har frist på den til 28.mars kl.18.00  til å sende inn ditt bidrag. Bli med da vel!




Jeg har laget en kurv etter denne flotte tutorialen fra Lena Katrine. Som base har jeg brukt Bazill Vanilla. Mønsterarket fra Pion Design - Sagan om Våren. Liker så godt denne lilla her;) Jeg har svertet alle kanter både på base og mønsterpapir med Distress Ink Vintage Photo. Jeg har foret kurven og hanken på innsiden med baksiden av mønsterarket som er det rutete.  Bunnen er en Spellbindersdies.

Pyntet med ulike blomster og et blad i stoff fra Prima. Jeg har limt på en smal blonde på kantene.  Klippet ut en tag og et påskeegg fra et ark tilhørende serien. Svertet kantene og limt på egget med 3D-puter. God påske er skrevet med rubonsbokstaver. Har festet tagen med litt av blonden og festet en charms med tekste "For You" med et smalt lilla bånd.


Pyntet med tilsvarende blomsterpynt som på andre siden. På yttersiden av hanken fikk jeg akkurat plass til den matchende pyntestripen med fioler;) Jeg har fylt kurven med deilig marsipan fra Anthon Berg i matchende farger;)

Kurven ble ganske rommelig, så jeg fylte på med litt sisal. Flott å legge påskeegg i lekre farger også oppi her.


Her synes pynten inne i kurven med det rutete mønsterpapiret og blonden. På kantene på hanken har jeg brukt Martha Stewarts Doily Punch.


Kurv nr. 2 ble en litt annen og større variant.

Denne kurven har jeg lagd etter en tutorial fra Rachel , og jeg laget den største kurven av en grønn Bazzill i 12 x 12. Den ble ganske stor, og fikk plass til en potterose.

Har ikke så mye påskepapir å velge i så det ble Pion Design her også. Men med andre farger og annet mønster blir det jo forskjellig allikevel. Alle kanter er også her svertet, og jeg har brukt et swirlestempel fra Stempelglede på panelene med de store tulipanene. Disse panelene er også kantet med en smal blonde.  Har brukt en kantpunch med bittesmå hjerter fra Martha Stewart i kantene på de smaleste panelene. Har hatt på litt Distress Stickles i fargen Forrest Moss på blomstene og på bradsene som var litt for lyse i utgangspunktet. Båndet er farget med Distress Ink Old Paper. Sirklene er lagd av puncher fra Marvy. Ellers brukt halvperler fra Kaisercraft, blonde, sommerfuglcharms og anheng.


Her er sidepanelet hvor jeg har brukt swirlestempelet fra Stempelglede og kantet med blonde.



Andre siden med de vakre sommerfuglene.



 Hankene kan justeres frem og tilbake etter behov.




Slik er kurven inni. jeg har pyntet med baksiden av ett av mønsterarkene. Øverst har jeg hatt på en stripe av den grønne Bazzillen som jeg har punchet med hjertepunchen. Festet en blonde øverst.





Måtte jo selvfølgelig pynte undersiden også. Siden det ikke var noe særlig mønster på denne delen av papiret, ble det desto mer swirler. Et personlig stempel fikk også plass.


Da håper jeg å se ditt bidrag!


Klippet og limte litt i teksten er, og fikk ikke lik skrifttype hele veien. Det før heller stå sin prøve.

8 kommentarer:

  1. Helt utrolig, fantastisk flotte kurver, Mette!! Nydelige ark du har brukt og herlige detaljer.

    Ha en flott kveld og helg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Flotte kurver Mette, veldig hyggelig å ha deg med på teamet! :O)
    Vi sees imorgen alt!
    klem Nina

    SvarSlett
  3. Så utrolig vakre kurver ♥♥♥ Elsket den med blomsten i. Mange herlige detaljer på dem begge og vakre ark.
    ha en god kveld
    klem

    SvarSlett
  4. Wow.... Så nydelige begge to :)
    Vi ses senere i dag og jeg gleder meg sånn :D
    Klem

    SvarSlett
  5. Så flotte kurver du har laget. Likte de kjempe godt :)

    SvarSlett
  6. ♥super smuk, som altid♥

    knusss♥

    SvarSlett
  7. Gosj, så lekre Mette. Nydelige papirer og flotte detaljer. Jeg er sååå imponert over hva du får til.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3