lørdag 10. mars 2012

Mitt andre bidrag i Ett Trykk - en julekule;)

Ja kanskje litt rart å komme med en julekule på denne tiden av året;)  Jeg lagde jo disse bidragene i oktober/november for at det skulle komme med i februarnummeret. Tenkte jo ikke på at det ikke var julesesong nå bladet skulle ut, men det kom da med allikevel.

Her har jeg tatt utgangspunkt i en kule jeg kjøpte på Europris. Var et sett som lå i en eske med gjennomsiktig lokk. Tenkte at jeg skulle lage ferdig alle etterhvert, og gi de bort i den fine esken.

Overflaten var av noe som lignet microperler, så det var litt vanskelig å få limt på snøfnuggene.
Jeg har brukt et par forskjellige snøfnuggpuncher fra Martha Stewart, og punchet ut i vanlig Bazzillkartong. Har limt 4 lag med oppå hverandre for å få litt dybde.

"Microperlene" på kula ga en fin krakelert struktur til aluminiumstapen. Og det grå silkebåndet som var på kulene fra før, syntes jeg passet til den nye "looken" også;)

Ble i grunnen veldig fornøyd med denne kula som fikk et utseende ala fattigmannsølv.
Bildene gir dessverre ikke riktig bilde av hvordan den ser ut IRL.
Det er som tidligere nevnt veldig vanskelig å få en riktig bildegjengivelse av aluminiumstape. I hvertfall når man bare bruker svart India Ink.







Her har jeg en beskrivelse av fremgangsmåten.

Holder på med litt renovasjon av bloggen min her også, så får vi se hva det blir etterhvert;)

Ha en fortsatt fin helg!

8 kommentarer:

  1. DÅNE! Den var lekker!!!

    SvarSlett
  2. Kjempe lekker kule. Flinka!!
    Takk for koselig kommentar i bloggen min.
    Jeg kommer selvfølgelig på ski-treffet til helgen og jeg gleder meg stort.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei du. Så lekre denne var.
    Vi sees neste helg, Selv om den nok blir litt amputert for min del, får se hvor mye jeg orker.

    Klem :o)

    SvarSlett
  4. Vi ses neste helg ja! Stilig julekule. Morsom ide og flott gjennomført. Må ha vært litt vanskelig. Nå skulle du vært hjemme hos meg. Katten kom med noe i munnen og inn fløy en fugl! jeg er alene hjemme, har fått katten ut og har drevet og krabbet etter en fugl for å hvie håndkle over den. Men den fløy og nå må jeg på fuglejakt i hele huse! For en lørdagsveld!!!!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott julekule, Mette, og at du legger den ut i mars gjør vel ingenting. For oss kortlagere er det vel jul hele året, ikke sant ?

    SvarSlett
  6. Sååå stilig! Det ble en kjempekul effekt, og blir sikkert kjempetøft på et juletre :-)

    Morsomt å følge endringene på bloggdesignet ditt, forresten!

    Klem :-)

    SvarSlett
  7. Kjempe lekker julekule Mette.

    SvarSlett
  8. Kjempefin julekule.
    klem :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3