mandag 26. mars 2012

Lerret - kurs hos Mette Munk

For en stund siden var jeg på kurs sammen med 3 gode scrappevenninner hjemme hos kunstneren Mette Munk. Det var en utrolig hyggelig, morsom og lærerik opplevelse.

Vi malte på lerret, og brukte tapet som en del av bildet siden vi falt pladask for fugletapeten. Ble litt mixed media da.
Vi fikk se masse flotte bilder som Mette hadde lagd, og bestemte oss for å gå for vanlig akrylmaling. Å bruke sparkel gir mer dybde til bilder, men det ville kreve lang tørketid - så det får bli en annen gang;)

Her er det sukkersøte resultatet:



Mange lag med maling her. Lerretet er grunnet med lys blå farge som ble blandet for å matche tapetbitene.  De utrolig søte fuglehusene er også malt. Klarte ikke å bestemme meg for hvilke hus jeg skulle velge, derfor ble det alle tre - et lite fuglerekkehus;)

 Detaljer.



Kirsebærblomsten er også fra tapeten, det andre er malt.




                    Teksten er stemplet på med akrylmaling. Tegnet på et rosa hjerte med akrylmaling.




Er ikke denne pippen søt da?  Måtte jo signere bildet med "kunstnernavnet" mitt da;)

Tusen hjertelig takk til Mette Monk for at vi fikk komme til ditt nydelig hjem! Det var en utrolig spennend, lærerik og inspirerende kveld!

Tror vi var ganske så enige om at vi kommer gjerne tilbake;)

13 kommentarer:

  1. For en fin header du har fått deg Mette!

    Dette ser gøy ut, fint med tre hus synes jeg altså! Du store, de fuglene var imponerende!

    God aften til deg Mette!

    SvarSlett
  2. Så stili det dær var :)
    Ha en fortsatt fin og kreativ uke :)

    SvarSlett
  3. Så flotte !!!! Du er en mulitkunstner!

    SvarSlett
  4. WOW! Så lekkert! Ekstra kult med 3 fuglehus, syns jeg.

    SvarSlett
  5. Mette Buerødegård29. mars 2012 kl. 08:42

    Ja hva skulle vi gjort uten fuglehus!Kjempesøte!

    Mette Munk

    SvarSlett
  6. Nydelig!
    Flotte detaljer:)
    Klem, Heidi:)

    SvarSlett
  7. Det ble nyyydelig!! Du er rett og slett en kunstner, du!

    Ha en herlig helg!

    Klem :-)

    SvarSlett
  8. Nyyydelig!Søte pipper og lekre farger.
    Ha en fortsatt fin påskefeiring. Klem, Merete

    SvarSlett
  9. Veldig søt og fargerik, noe man blir glad av å se på. Kjempe bra

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3