fredag 25. desember 2009

Jegerkort - Trykkpressa desember

Håper alle hadde en koselig julaften i går!
Her feiret vi julen hjemme hos oss sammen med den nærmeste familien med tradisjonell julemat med ribbe, pølse og medisterkaker og riskrem med mandel i til dessert. I dag blir det tradisjonen tro fisk og rester av riskremen (blir en mandelpremie idag også;)) og brettspill. Koselig med tradisjoner.

I morgen skal vi i 50-årslag og da måtte jeg jo lage kort. Ble litt i siste liten her;) Jeg er også snart ferdig med en ryggsekk og en "pille-pose" til jubilanten, de får jeg legge ut senere. Jeg har vært så heldig å få flotte trykk av snille Nina F. og moren hennes. Jeg har også fått lov å låne idèen hennes om 50-årspillene.

Lagde kortet til Trykkpressas desemberutfordring som var som følger:
"Denne gang er det en bretteteknikk som er utfordringen.
Tema på kortet velger du selv, men dere skal lage et kort etter denne malen.
Størrelsen på kortet brettet ut er 10 x 30cm. Sammenbrettet er størrelsen 10 x 10cm."




Siden jubilanten er jeger måtte dette bli tema for kortet. Jeg har brukt papirer fra Kaiserscraft. Motivet har jeg som nevnt har fått av Nina F. Det er festet til dobbelt panel av bazzill med 3D-tape. Jeg har svertet rundt med Distress Vintage Photo. Tallene er noen gamle jeg har liggende fra Panduro tror jeg. Gratulererstempel fra Norsk Stempelblad har jeg stemplet på Bazzill som er kuttet ut med Word Windowpunch. Teksten synes litt dårlig på bildet her. Festet et bånd til å holde sammen kortet.




Her er kortet brettet ut. Jeg valgt å brette ned de to "flippene" på siden, håper det blir godkjent for det;) Tekststempelet på venstre side er fra Norsk Stempelblad, det andre vet jeg ikke hvor kommer fra. Panelet er svertet med Distress Vintage Photo og stemplet med swirlestempel fra Stempelglede.



Slik ser kortet ut fra utsiden når det er brettet ut.


Bakside med uglepapiret og mitt personlige stempel.





Slik var brettemalen som skulle benyttes.

Ha en fortsatt trivelig jul!

7 kommentarer:

  1. Dette var fint, artig bretteteknikk. Deilig med tradisjoner jeg har også satt ørreten inn i ovnen. Så mange fine stempel du har..... Koselig og koble av med litt kortaktivitet i julen også.....
    Ha en fin kveld Mette, klem fra Linda

    SvarSlett
  2. WOW!! Kortet ditt er jo bare helt rått! Og motivet passer jo perfekt sammen med arket! Knall bra mannekort :)

    Ha en kos romjulstid!!

    Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Nydelig og kreativt kort! Jeg ønsker deg en riktig God Jul!
    Klem fra Oxana

    SvarSlett
  4. Se der ja..Så ble det bretteteknikk kort på deg også... Kjempeflott ble det..

    Fortsatt god jul

    SvarSlett
  5. Heisann! Ble en tur innom bloggen etter at resten av huset her sover.Idag har vi vært på koldtbord og feiret min kusine sin bursdag.Dette er også en koselig 1. juledags tradisjon for vår familie! Bror og jeg sover hos mamma og pappa nå som det er jul og det er kjempe koselig med felles frokost,masse prat osv.:) I morgen er det en årlig 2.juledags lunsj med besøk som står for tur, julens tradisjoner skal man holde på!:)
    Må si i like måte til deg og takke for alle de kjempe hyggelige kommentarene i bloggen min. Jeg blir alltid like glad og setter så stor pris på det!
    Tøft 50års kort du har laget her. Kult med skogs ark og en jeger! Veldig gjennomført fra deg som vanlig!:) Stilig brette teknikk også! Dette blir nok mottaker glad for!
    Fortsatt god romjul til deg og dine og kos deg masse resten av jula også!:) Jeg får ikke scrappet før tidligs mandag og kommer til å få abstinenser,hehe!;)
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei Mette:-)

    Dette kortet var knallstilig!!
    Lykke til!!
    Og så flott den Ferro Rochèreske din var da. Lekkert:-))
    Håper du har hatt en fin julefeiring så langt.
    Fortsatt god jul til deg Mette:-)

    Juleklem,
    Astrid

    SvarSlett
  7. Kjempefint bidrag til Trykkpressa. Takk for at du deltar.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3