søndag 6. desember 2009

Lilla og 2. søndag i advent

Det er 2. søndag i advent, og nå går jammen tiden fort til jul. Begynner å bli litt småstressa kjenner jeg;) Samtidig er jo dette den beste tiden med forberedelser og kos frem mot juletiden. Det kan visst gå litt i surr for en også;) Jeg kledde denne konfektesken i lilla til utfordringen i den nye utfordringsbloggen Sketchy Colors, men så viser det seg at fristen var i går, og ikke i dag som jeg trodde;) Ja, ja - fikk ihvertfall gjort ferdig en liten bursdagshilsen til en som har bursdag nå før jul.




Jeg hadde ikke noen særlig fine lilla mønsterark som fungerte, derfor ble det kun kartong denne gangen. Jeg har stemplet engelen og teksten fra Oxford Impressions på Glossy papir. Har svampet skygger med Distress Dusty Concord. Rammen rundt er en dies fra Spellbinders som også er svertet med Dusty Concord. Under har jeg et hvitt panel som er embosset med en embossingdies fra Cuttlebug. Har svertet kanter og embossing med Dusty Concord. Under har jeg et lyst lilla panel som jeg har stemplet swirler fra Stempelgledes bryllupsserie og svertet kantene. Et mørkere lilla panel under der som har fått en kant med Glitterlim i fargen Purple. På det underste lyse lilla panelet har jeg brukt hjørne- og bordpunch fra Martha Stewart. Tekststempelet "Gratulerer" er fra Norsk Stempelblad og er stemplet på en diecut fra Spellbinders som er festet med et bånd. Ellers pyntet med noen roser som har fått litt lilla glitterlim i kantene og en større lilla blomst.



Her sees bilde litt bedre og blomsterpynten.



På sidene har jeg kuttet først et panel i mørk lilla og et i lys lilla som jeg har brukt borderpunch fra Martha Stewart. Har stemplet blomsterranker fra Oxford Impressions. Jeg har festet hvitt silkebånd som brukes som lukkemekanisme.



Her sees kortsiden med samme paneler og en blomsterranke.


Måtte jo kle bunnen også selvom jeg tviler på at mottageren snur esken på hodet;)
Brukt hvit bazzill i bunnen som er svertet i kantene med Dusty Concord, deretter et lyse lilla panel med hjørne- og borderpunch som på forsiden. Har så lagd en matte i mørkere lilla som er svertet i kantene. Til slutt et hvitt panel hvor jeg har embosset et mønster med Cuttlebug som jeg har stemplet mitt personlig stempel i. Har også farget embossingen her med stempelsverte.

Beklager dårlige bilder, men det er ikke lett å ta bilder når det er mørkt hele dagen.

6 kommentarer:

  1. woooow wow så nydeligt æske i dejlig lilla farver og så smukt pyntet

    SvarSlett
  2. Ååå så nyydelig lilla eske!!!
    Du lager bare så mye lekkert!
    Tusen tusen takk for all oppmuntring du gir meg...det varmer stooort!
    Ha en flott uke :o)
    hjerteklem Anne

    SvarSlett
  3. Hei Mette! Du sier du ikke har noe mønsterark som passet her...Men det savnet ikke jeg på dette flotte resultatet her iallefall!! For en utrolig nydelig konfekt eske! Virkelig for seg gjort og detaljert! Mottaker må jo bare sette stor pris på denne da! Engelen på stempelet synes jeg var så skjønn! ;) Kjempe synd du ikke rakk tidsfristen bare! Øsnker deg en god natt og en fin ny uke! Klem

    SvarSlett
  4. En award ligger nå i bloggen min og venter på deg! ;)

    SvarSlett
  5. For en herlig lilla eske!
    Kan ikke si at jeg savner mønsterark når jeg ser dette, så lekkert og "bare" med kartong!
    Du lager de flotteste ting og jeg er imponert over hvor mye du legger i hvert eneste produkt du lager!

    Ha en flott dag!
    Klemmer fra Marianne

    SvarSlett
  6. Å, så flott en eske!
    Helt perfekt uten mønsterark :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å besøke meg og legge igjen en kommentar i bloggen min! Det setter jeg stor pris på <3